De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips XC3033/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Marcelle 15-04-2024

Steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik heb deze steelstofzuiger mogen testen en ben er erg tevreden over. Met 3 knoeiende kinderen is dit echt een fijn apparaat om te hebben. Je pakt hem er snel even bij en door het LED mondstuk zie je elk kruimeltje of haar liggen. Daardoor neem je vaak de hele beneden verdieping even snel mee. Hij zuigt alles goed weg van de plinten onder de keukenkastjes. De kinderen vinden het nu gewoon leuk om te stofzuigen. Er zitten twee standen op maar gebruik meestal de hoogste stand. Batterij is meer dan voldoende om het hele huis even snel te stofzuigen (normaal rijtjeshuis) Via Philips de twee opzet stukken mogen ontvangen en kunnen testen. Een opzetstuk met borstel is super fijn om even snel de trap te doen. Stofzuiger is nu klein en makkelijk te hanteren. Ook de eetkamer stoelen of bank even snel schoonmaken werkt top met dit opzetstuk. Het smalle langere opzet stuk is fijn om de kruimels tussen de bankkussens even op te zuigen. Ook in de auto naast de stoelen werkt goed. Beide opzet stukken zijn echt een toevoeging aan de steelstofzuiger

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Led lamp
  • Opzet stukjen
  • Zuigkracht hoogste stand

mattie1997 11-04-2024

Fantastisch apparaat, overal goed over nagedacht, aanrader!

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Heb dit product mogen testen voor een aantal weken.
Om gelijk met de deur in huis te vallen; het is een top product, zeker voor de prijs tegenover concurrentie.
De batterij is verwijderbaar waardoor deze eenvoudig te vervangen is of als je graag de hele dag stofzuigd, een extra accu mogelijk is...

We hadden zelf hiervoor een 2-in-1 stofzuiger van AEG. Dit was praktisch een kruimeldief die je in een grote behuizing klikte. Werkte goed maar erg zwaar, niet heel handzaam en geen lampjes. De batterij was overigens niet meer wat het moet zijn dus tijd voor een nieuwe! Toen kwam ik deze test tegen en dacht nou dit is wat voor ons... Enkele weken verder nog steeds blij mee. Je pakt hem even snel, hij weegt niet veel (dat vind de vrouw met een lengte van nog geen 1.60m ook fijn) en loopt zo heel de woonkamer door. En makkelijk is ook, je hangt hem met de oplader zo weer in de kast terug. Al met al gewoon top!

De batterij gaat lang mee en opladen is dan ook niet vaak nodig, ook de turbostand (15 minuten geloof ik) is meer dan genoeg. Ken persoonlijk maar weinig mensen die langer dan 15 minuten hun huis stofzuigen tenzij je het echt maar weinig doet of overal huisdier haren liggen.
Nu hebben we zelf een open haard en ligt daar rondom nog wel eens as. Hier heeft hij totaal geen moeite mee en door de wat aparte maar doordachte roller in de zuigmond trekt dit ook geen strepen op de vloer. Overigens kan je deze ook makkelijk weer schoonmaken.

De lampjes in de zuigmond zijn ook fantastisch. Na het koken hoeven niet alle lampen in het huis op standje bouwplaats, maar je loopt gewoon soepeltjes even rond met de stofzuiger.
Ik lees geregeld dat het geen alternatief kan bieden voor een normale stofzuiger maar ik sluit mij hier zeker niet bij aan. Wij hebben boven laminaat en beneden PVC vloer liggen hiervoor wil ik geen normale stofzuiger meer. Ook de deurmatten gaan prima met dit apparaat.

Het enige minpunt wat ik kon vinden is dat hij niet overeind blijft staan. Er zit geen lock op waardoor je hem even neer zet en iets tussendoor doet, verder niks kunnen ontdekken. Maar goed het is een stofzuiger en geen nieuwe telefoon dus weet verder niet zo goed waar ik tegenaan zou moeten lopen.

Al met al een goed product.

P.s. de opzet stukken zitten er niet standaard bij. Deze heb ik later nog verkregen en hiermee maakt het deze stofzuiger ook gelijk een kruimeldief. Ideaal voor tussen de bank, auto of trap stofzuigen. Met deze stukken er standaar bij zou ik hem een 9,5 geven! Philips, als je dit leest, breng ook een set uit los verkrijgbaar hiervoor of een set waarbij je ze er gelijk bij koopt want dan moet iedereen dit ding hebben!

Pluspunten

• Lampjes in zuigmond
  • Lange batterijduur
  • Makkelijk opbergen door ophangen
  • Relatief licht en handzaam
  • Zuigmond kan enorm ver draaien

Minpunten

• Opzetstukken niet standaard meegeleverd
  • Blijft niet uit zichzelf overeind staan

d*********@h********** 31-03-2024

Fijne steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Handig en compact in gebruik. Met de bijhorende accessoires ideaal om kleine ruimtes schoon te zuigen.
Denk aan auto, of trap of juist de kleine oppervlaktes waar vuil ligt.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Verlichting

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Niet geschikt voor grote oppervlaktes

ruudkoopmans1960 08-03-2024

Philips XC3033/01

Geschreven voor: Philips XC3033/01

We hebben de Philips 3000 series XC3033/01 Steelstofzuiger gebruikt. De eerste indruk was al goed, netjes en overzichtelijk verpakt, makkelijk te monteren en daarna opgeladen. We zijn onder de indruk van de zuigkracht en het gemak, een groot voordeel is de LED verlichting die goed aangeeft waar het stof ligt, en deze moeiteloos weghaalt. Een ander voordeel is de regelbare zuigkracht, de meerdere standen vergroot het gemak, en daarbij als je de zuigkracht niet nodig hebt dan verleng je de gebruiksduur van de batterij. Ook een voordeel is de oplaadtijd, deze hebben we niet gemeten maar was binnen afzienbare tijd weer opgeladen, en een mooi voordeel is dan dat de stofzuiger in de oplader opgeladen kan worden.
We kunnen iedereen de aankoop adviseren, Philips heeft een mooie betrouwbare machine op de markt gebracht.

m*******************@h********** 06-03-2024
Geschreven voor: Philips XC3033/01

Wij hebben deze steelstofzuiger getest met het idee hem na het testen te houden na onze vorige steelstofzuiger. We hebben huisdieren en kleine kinderen. We gebruiken hem minimaal 1 keer per dag. Over de zuigkracht en handzaamheid zijn we erg tevreden. Hij is licht en rolt lekker soepel over de vloer. Hij is daardoor wel wiebelig met heen en weer bewegen en secuur werken is lastig. Langs randjes en poten zuigen is even wennen. Waar we wel erg van balen en de reden dat we hem dus niet kopen is het verschrikkelijke geluid wat hij maakt bij het zuigen en de moeite om de stang los te koppelen om hem als kruimeldief te gebruiken. Ook het stofreservoir wil maar niet los en daarna al helemaal niet meer terug. Dit zorgt voor zoveel irritatie dat we dan liever toch de gewone stofzuiger pakken. En dat is net de reden dat we een steelstofzuiger willen. Even snel een rondje zuigen. Maar het geluid is verschrikkelijk. Hoog en hard.

Marcelle 05-03-2024

Steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Pluspunten

• Led mondstuk
  • Wendbaarheid
  • Makkelijk te gebruiken

d*********@h********** 04-03-2024
Geschreven voor: Philips XC3033/01

Voor de helft van de prijs mogen aanschaffen van review de Phillips steelstofzuiger 3000 mogen testen.
Handig en praktisch in gebruik, ligt licht in de hand is erg wendbaar en door de led verlichting zie je alles liggen op de vloer.
Enig nadeel er zijn geen accessoires te verkrijgen. Maar verder ideaal.

Tester0882 01-03-2024

Bij twijfel doen

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Wauw , wat ben ik blij dat ik deze steelstofzuiger heb mogen testen voor een aantal weken. Wat een fantastische uitvinding, je kan het apparaat ook als kruimeldief gebruiken. En met stang kan je heel relaxed stofzuigen. De verlichting in de kop is ideaal want je ziet nog meer liggen wat je anders niet zo ziet liggen. Dus je ziet precies waar je al geweest bent en de kop draait mee dus ideaal om bv onder het bed , bank of kast etc. te zuigen. Ook gaat de kop vlak langs de plint af. De opvangbak met filter is er makkelijk af te halen en te legen. Filter na een aantal keer afspoelen en 24 uur laten drogen. De steel stofzuiger is makkelijk op te ruimen en op te laden tegen de muur incl de accessoires. De accessoires zijn makkelijk op de stand te zetten en fijn in gebruik. Ideaal om trap en bank mee schoon te houden.

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar
  • Draadloos

Minpunten

• Niet verstelbaar
  • Lompe kruimeldief

r***************@h********** 28-02-2024

wendbare steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik heb de stofzuiger enige weken mogen testen. Ik ben zeer te spreken over de steelstofzuiger. Hij is makkelijk in gebruik en niet zwaar. De Led-verlichting op het mondstuk is top, je ziet zo makkelijk waar je bent gebleven bent met stofzuigen. De 2 losse mondstukken maken het nu ook mogelijk om de stofzuiger als kruimeldief te gebruiken. Ik vind het fijn dat de steelstofzuiger lekker buigzaam is en makkelijk in gebruik. De lampjes geven duidelijk aan wanneer je de stofzuiger moet opladen, deze kan je gedeeltelijk losmaken en dan opladen. Als nadeel zou ik zeggen dat hij niet in hoogte verstelbaar is. Verder zou ik hem zeker aanraden, hij is gebruiksvriendelijk en niet zwaar om te gebruiken.
Ik zou de stofzuiger een 8 geven.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • wendbaar
  • LED mondstuk

Minpunten

• missend stuk voor kruimeldief optie

Malika86 26-02-2024

Mijn ervaring met de steelstofzuiger…

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik heb dit product opgestuurd gekregen en mocht het 2 weken testen.

De steelstofzuiger licht zwaar in de hand en daardoor is het niet erg fijn stofzuigen. Ondanks de zwaarte ligt de steelstofzuiger wel lekker in de hand en rolt gemakkelijk over de vloer.

Het gebruiksgemak en het resultaat zorgt ervoor dat je de stofzuiger wel vaker gebruikt. Een ander voordeel is de mondstuk met Led verlichting en precisiemond die tot 1 mm tot aan de rand alles opzuigt. Door het Led zie je echt alles liggen wat je zonder niet zo gauw ziet.

Ik stuur de steelstofzuiger toch retour omdat het dus voor mij toch te zwaar aanvoelt en de batterijduur is op de hoogste stand erg kort (9 minuten).

Pluspunten

• Compact
  • Rolt makkelijk over de vloer
  • Op hoogste stand kravhtig

Minpunten

• Te zwaar
  • Korte batterijduur in hoge stand
  • Lawaai
  • Klein stofbakje

c*************@h********** 26-02-2024

redelijk steelstofzuiger als 2e stofzuiger

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik heb in de afgelopen weken deze steelstofzuiger mogen testen. Het ontwerp is mooi, strak en stijlvol . Het is een voordeel dat de stofzuiger compact is en dat je deze kunt bevestigen aan de muur, doormiddel van een ophangsysteem. Dit geeft het voordeel dat je na gebruik het gelijk op kunt laden en het niet veel ruimte in beslag neemt. De stofzuiger heeft 2 standen, in de hoogste stand deze is vrij krachtig, maar een korte accuduur. De wendbaarheid is erg goed, hierdoor kun je goed onder de bankstel en tafels komen en blijft de zuigkracht ook goed. In een jong gezin met huisdieren komt er altijd viezigheid naar binnen, bijvoorbeeld zand en haren. Het stof en de haren zuigt hij goed op, maar met het zand heeft hij moeite. De opvang bak is snel vol. Je hebt bij deze stofzuiger ook 2 opzetstukken die het net makkelijke maken om tussen de kleine kiertje of plekjes te komen en bijvoorbeeld doormiddel van de borstel je bank schoon te maken, ze zijn gemakkelijk op de stofzuiger aan te brengen en op te bergen. Ik denk dat je deze stofzuiger met name moet zien als aanvulling op een grotere stofzuiger. Dat je deze snel kunt gebruiken om even het vuil snel op te kunnen zuigen. Dan zou het prima functioneren. Of voor huishoudens waarbij er niet veel viezigheid van buiten komt. Persoonlijk is deze steelstofzuiger voor mij niet geschikt, omdat ik er nog een krachtige stofzuiger er bij naast nodig ben.

Pluspunten

• mooi design
  • handig formaat

Minpunten

• maakt veel lawaai
  • geen kruimeldief functie
  • zeer korte accuduur

BasH 25-02-2024

Goede handstofzuiger, niet voor grote oppervlakten

Geschreven voor: Philips XC3033/01

De Steelstofzuiger is een goed product om toe te voegen aan je schoonmaakarsenaal. Het mondstuk met de ‘roller’ aan de voorkant zorgt ervoor dat al het vuil goed wordt opgezogen. Wanneer je op moeilijk toegankelijke plekken in je huis wil zuigen zijn de hulpstukken goed bruikbaar. Zo wordt je hele huis volledig schoon. Daarnaast kan de stofzuiger wanneer je de lange stang ertussenuit haalt goed gebruikt worde op kleine oppervlaktes zoals in boekenkasten en op het bureau. Het Led-mondstuk maakt daarnaast ook goed duidelijk waar je moet zuigen (en dat je vaker moet zuigen dan je soms denk). Door het ophangsysteem ook goed op te bergen in de meterkast. Al met al een goed product!

Pluspunten

• handzaam voor boekenkast
  • zuigt stof binnen bereik goed weg

Minpunten

• groot mondstuk
  • niet in lengte verstelbaar

e**************@g******** 24-02-2024
Geschreven voor: Philips XC3033/01

Mooie vormgegeven compacte steelstofzuiger. (Philips 3000 Series Steelstofzuiger XC3933/01)De zuigmond is niet al te groot maar voldoet prima om snel even iets op te zuigen. De zuigkracht is ook prima. Hij zuigt probleemloos alle rommel op die op de grond ligt. Voor lange mensen is de steel iet aan de kleine kant. De knop voor de extra boost zit handig bovenop. Druk je deze in dan kan je makkelijk vloerkleden enzovoorts schoonzuigen. Het ontbreken van hulpstukken is een minpunt. Zeker voor de prijs van deze zuiger. Er zijn inmiddels 2 hulpstukken bij geleverd. Eentje met een borstel en eentje om bijvoorbeeld je auto te kunnen uitzuigen. Deze hulpstukken zitten niet bij de originele prijs van de zuiger. Je moet hiervoor dus extra betalen. Beide hulpstukken zijn makkelijk op de zuiger te klikken en weer eraf Het reservoir is makkelijk te verwijderen en makkelijk schoon te maken. Dit is wel handig. Over het algemeen wel tevreden met de zuiger, maar wel aan de dure kant.

Mark Homburg 19-02-2024

Steelstofzuiger zonder hulpstukken

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik heb de steelstofzuiger mogen ontvangen en mag hem nu testen waar ik heel blij mee ben.Bij het uitpakken viel mij al gelijk dat hij er heel degelijk uitziet. De steelstofzuiger getest ideaal dat je geen snoer hebt en zo overal mee kan nemen de zuigkracht is uitstekend en de ledverlichting op het mondstuk is ook heel makkelijk. Je kan vrij lang met de accu doen en dat is ook heel handig. Mijn conclusie is het is een heel handig steelstofzuiger maar niet ter vervanging van de gewone stofzuiger.

Minpunten zijn er niet

Pluspunten

• Snoerloos
  • Ledverlichting
  • Zuigkracht

Minpunten

• Hulpstukken ontbreken

Pisicatero 19-02-2024

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik mocht deze stofzuiger (3033/01) testen en in eerste instantie werd hij zonder hulpstukken geleverd waardoor de functionaliteit nogal beperkt was. Dus niet meer dan een draadloze zuiger met bescheiden zuigkracht.
Later kreeg ik alsnog twee hulpstukken om verder te testen en vanaf hier werd het een heel ander verhaal, nl. een combi van kruimelzuiger én steelstofzuiger. Vooral het borstelig opzetstuk is handig bij kieren en plinten.
De stofzuiger zelf is gemakkelijk te legen en heeft voldoende zuigkracht voor parket en vaste vloerbedekking. Het opzuigen van losse blaadjes is een ander verhaal: de steel raakt gemakkelijk verstopt. Ik zuig gemiddeld 20 m² per beurt en dan is de accu toereikend om op "volle kracht" te zuigen. Het legen van de stofzak gaat ook snel en gemakkelijk.
Lastiger is het om de hulpstukken los te koppelen: het plastic knopje vraagt nogal wat duwkracht en dat kan vooral voor oudere mensen lastig zijn. (Het veertje er onder is té sterk).
Ik heb deze zuiger nu ruim een maand in gebruik en in die tussentijd mijn oude stofzuiger niet meer gebruikt. Het is een aanrader maar hij mag nog wel wat in prijs zakken en de beschikbaarheid van hulpstukken kan beter. (Inmiddels online bij één winkel in Nedereland te krijgen.)

Pluspunten

• Voldoende zuigkracht bij alledaagse klusjes
  • Acceptabel geluidsniveau
  • In combinatie met hulpstukken breed inzetbaar

Minpunten

• Nogal aan de prijs
  • Zonder hulpstukken geen aanwinst
  • Losse accu kost nu € 99,00

j***********@h********** 19-02-2024
Geschreven voor: Philips XC3033/01

Wat zijn wij blij! Enorm handig oplaadstation welke opgehangen kon worden. Zuigt enorm goed, heeft 2 standen waar wij stand 2 vooral gebruiken voor bijv. De mat of boven op de vloerbedekking. Handig licht voorop laat meer vuil zien dan je met het blote oog ziet en wat hij allemaal opzuigt. Voelt daarna dan ook enorm schoon. Is enorm wendbaar. Kom met de opzetstukken op elk klein plekje en makkelijk tussen bijv. De bank. Ook het smalle opzetstuk is ideaal om langs onze dikkere plinten te gaan. Batterij gaat 2 x het hele huis door mee op stand 2. Ook de afval opvangbak is makkelijk te legen en schoon te maken. We hebben nog een andere stofzuiger ernaast maar ik gebruik niks anders meer. Ideaal om mee naar boven te nemen door lichtgewicht.

Een dikke 10 en het geld zeker waard.

l*********@o********** 17-02-2024

Prima product

Geschreven voor: Philips XC3033/01

Ik mocht een steelstofzuiger van de Philips 3000 serie testen. Wat opvalt is het gebruiksgemak van het apparaat. Lekker licht, draadloos en handzaam!
Opvallend zijn de LED-lampjes in het mondstuk. Hierdoor zie je alle (honden-)haren en ander stof op de vloer heel goed. Dit maakt het zuigen een stuk effectiever. Wat ook heel prettig is, is dat je met het mondstuk praktisch tot aan de plint kunt komen. Dit zorgt voor een perfect resultaat. Alleen de accu zou wat langer mogen meegaan. Maar dat is op zich geen probleem voor de klussen waar je het apparaat voor gebruikt want het opladen gaat snel. Dat dan weer wel. Al met al een prima apparaat voor dagelijks gebruik! '